Monday, October 25, 2010

Apakah Kaedah Perjanjian Boleh Diperbaharui?

Apakah yang dimaksudkan dengan perbaharui? Perbaharui boleh membawa kepada pelbagai maksud dan penerangan dalam sesebuah perjanjian. Mana-mana kausa dalam perjanjian jika terdapat pertambahan, pengurangan dan pembuangan di kenali sebagai pembaharui atau novasi. Mana-mana perjanjian yang terdapat pembaharuan, kausa tersebut adalah efektif dan boleh dikuatkuasakan antara pihak-pihak.

Perjanjian boleh diperbaharui dalam banyak kaedah. Antaranya dengan mewujudkan Addendum, Letter of supplemental of the Agreement dan Letter of Intent. Namun demikian, pada kebiasaaanya Letter of Intent akan dilakukan apabila satu pihak berniat untuk membuat satu perjanjian baru dengan pihak satu lagi.

1. Letter of Intent

Letter of Intent adalah surat biasa yang mengandungi keinginan satu pihak untuk berkontrak dengan pihak satu lagi. Tetapi, Letter of Intent ini boleh dijadikan sebagai perjanjian bertulis jika pihak yang menulisnya menyatakan beberapa perenggan yang mengandungi syarat-syarat dan terma-terma dalam surat tersebut. Wujudnya terma-terma ini, maka surat tersebut boleh digunakan dan akan menjadikan sebahagian daripada perjanjian tersebut.


2. Addendum

Apakah yang dikatakan dengan Addendum? Dalam keadaan bagaimanakah addendum ini dikatakan sebagai perjanjian yang boleh diperbaharui?

2 comments:

  1. bagus blog ni tp nape tak di update lg?

    ReplyDelete
  2. Your Affiliate Money Making Machine is ready -

    Plus, getting it running is as easy as 1...2...3!

    Here's how it works...

    STEP 1. Input into the system what affiliate products you want to push
    STEP 2. Add some PUSH BUTTON traffic (it LITERALLY takes 2 minutes)
    STEP 3. See how the system grow your list and sell your affiliate products all by itself!

    So, do you want to start making money?

    Click here to make money with the system

    ReplyDelete